Milyen K&H utasbiztosítások közül választhat?
9 féle utasbiztosításunk közül választhat:
- városnézés
- tengerparti nyaralás
- vitorlázás
- veszélyes sportok
- búvárkodás
- hosszú külföldi út
- tengeren túli utazás
- síelés
- általános utasbiztosítás egyéb úti célokra
Néhány példa, hogy milyen szolgáltatások igénybevételére jogosult, ha K&H biztostárs utasbiztosítást köt:
- ha Ön külföldi utazása során balesetet szenved vagy megbetegszik, a Biztosító átvállalja a felmerült sürgősségi egészségügyi ellátás költségeit
- ha a csomagja 10 óránál többet késik kiutazása során, a Biztosító kártérítést fizet Önnek
- ha a külföldi célállomásra történő kiutazás során a repülőgép vagy hajójárat minimum 4 órát késik, Ön kártérítésben részesül
- ha a gépjárműve egy közlekedési baleset miatt üzemképtelenné válik és javítása a helyszínen nem megoldható, a Biztosító megszervezi az Ön hazautazását és vállalja annak költségeit
- jogvédelmi segítségnyújtást és biztosítást is igénybe tud venni, ha külföldön szabálysértés vagy gondatlan bűncselekmény miatt eljárás indulna Ön ellen
Az összes szolgáltatásról, azok igénybevételeinek feltételeiről és térítési összeghatárairól a szerződési feltételekben tájékozódhat.
Ki lehet Biztosított?
minden olyan személy, aki
- nem fizikai munkavégzés céljából utazik külföldre
- külföldi esetében, aki nem az állandó lakóhelye szerinti országba utazik
Mely országokban nyújt a biztosítás védelmet?
A K&H biztostárs utasbiztosítás Magyarország, és külföldi Biztosított esetén az állandó lakóhelye szerinti ország kivételével a világ összes országára érvényes, kivéve a Magyarország Külügyminisztériuma által nem javasolt utazási célországokat és térségeket.
Milyen díjkedvezményeket vehet igénybe az egyszeri kiutazásra szóló biztosításhoz?
- 50% gyermekkedvezmény
- 10% családi kedvezmény
- 10% csoportos kedvezmény
Milyen esetekben kell pótdíjat fizetni?
Az alábbi esetekben csak pótdíj megfizetése ellenében köthet K&H biztostárs utasbiztosítást:
- Európán kívülre történő utazás esetén az alapdíj 50%-ának megfelelő pótdíjat számolunk fel, de USA, Kanada, Ausztrália, Izrael, Brazília területére történő utazás esetén 100%-ot
- bizonyos hobbi szinten, az adott sportágra vonatkozó és adott helyszínre érvényes előírások betartásával űzött sporttevékenységekre az alapdíj 100%-ának megfelelő pótdíj megfizetése mellett köthető biztosítás (például vízisí, jetski, sziklamászás, quad).
- a biztosítás hatályba lépésekor 65. életévét betöltött Biztosított az alapdíj 100%-ának megfelelő pótdíj fizetése ellenében köthet biztosítást, de maximum 90 napra
Mikor lép életbe a biztosítás?
A Biztosító kockázatviselése legkorábban a biztosítási díj megfizetését követően azonnal, vagy a Szerződő által meghatározott, későbbi nap 0. órájakor kezdődik és a díjjal kiegyenlített utolsó nap 24. órájáig tart.
Hány napon belül és kinek kell bejelenteni a kárigényt?
A káreseményről a K&H Biztosító segítségnyújtási és kárrendezési megbízottját, a Europ Assistance Magyarország Kft.-t a lehető legrövidebb időn belül (de legfeljebb 24 órán belül) tájékoztatni szükséges az alábbi elérhetőségeken:
- külföldről indított közvetlen hívás esetén: (+36 1) 465 3633
- belföldről indított hívás esetén „zöldszám”: 06 80 204 972
- fax: (+36 1) 458 4445
Híváskor legyen kéznél kötvényszáma, mert erre minden esetben szüksége lesz. A kárigényt a hazaérkezést követő 15 napon belül, felelősségbiztosítási kár esetén 30 napon belül a Europ Assistance Magyarország Kft.-nél kell bejelenteni.
Néhány jó tanács, hogy mire figyeljen oda, ha esetleg káresemény történik:
- minden esetben a lehető leghamarabb kérje kárrendezési megbízottunk segítségét
- ha káreseménnyel vagy betegséggel kapcsolatban vásárol – például gyógyszereket – mindig kérje el és tartsa meg a vásárlásról szóló számlát
- amennyiben sürgősségi orvosi ellátásra szorul az utazás során, az orvosi leírást, zárójelentést kérje el és tartsa meg
- a poggyászcímkét mindig tartsa meg, mert a csomagok késése esetén szükséges a címke bemutatása
Mikor esedékes a kárkifizetés?
A K&H Biztosító a kártérítést a kárrendezéshez szükséges összes dokumentum beérkezését követő legfeljebb 15 napon belül téríti meg. A kárrendezéshez szükséges dokumentumokról a szerződési feltételekben tájékozódhat.