Utasbiztosítás

Milyen K&H utasbiztosítások közül választhat?

9 féle utasbiztosításunk közül választhat:

  • városnézés
  • tengerparti nyaralás
  • vitorlázás
  • veszélyes sportok
  • búvárkodás
  • hosszú külföldi út
  • tengeren túli utazás
  • síelés
  • általános utasbiztosítás egyéb úti célokra

 

Néhány példa, hogy milyen szolgáltatások igénybevételére jogosult, ha K&H biztostárs utasbiztosítást köt:

  • ha Ön külföldi utazása során balesetet szenved vagy megbetegszik, a Biztosító átvállalja a felmerült sürgősségi egészségügyi ellátás költségeit
  • ha a csomagja 10 óránál többet késik kiutazása során, a Biztosító kártérítést fizet Önnek
  • ha a külföldi célállomásra történő kiutazás során a repülőgép vagy hajójárat minimum 4 órát késik, Ön kártérítésben részesül
  • ha a gépjárműve egy közlekedési baleset miatt üzemképtelenné válik és javítása a helyszínen nem megoldható, a Biztosító megszervezi az Ön hazautazását és vállalja annak költségeit
  • jogvédelmi segítségnyújtást és biztosítást is igénybe tud venni, ha külföldön szabálysértés vagy gondatlan bűncselekmény miatt eljárás indulna Ön ellen

Az összes szolgáltatásról, azok igénybevételeinek feltételeiről és térítési összeghatárairól a szerződési feltételekben tájékozódhat.

 

Ki lehet Biztosított?

minden olyan személy, aki

  • nem fizikai munkavégzés céljából utazik külföldre
  • külföldi esetében, aki nem az állandó lakóhelye szerinti országba utazik

 

Mely országokban nyújt a biztosítás védelmet?

A K&H biztostárs utasbiztosítás Magyarország, és külföldi Biztosított esetén az állandó lakóhelye szerinti ország kivételével a világ összes országára érvényes, kivéve a Magyarország Külügyminisztériuma által nem javasolt utazási célországokat és térségeket.

 

Milyen díjkedvezményeket vehet igénybe az egyszeri kiutazásra szóló biztosításhoz?

  • 50% gyermekkedvezmény
  • 10% családi kedvezmény
  • 10% csoportos kedvezmény

 

Milyen esetekben kell pótdíjat fizetni?

Az alábbi esetekben csak pótdíj megfizetése ellenében köthet K&H biztostárs utasbiztosítást:

  • Európán kívülre történő utazás esetén az alapdíj 50%-ának megfelelő pótdíjat számolunk fel, de USA, Kanada, Ausztrália, Izrael, Brazília területére történő utazás esetén 100%-ot
  • bizonyos hobbi szinten, az adott sportágra vonatkozó és adott helyszínre érvényes előírások betartásával űzött sporttevékenységekre az alapdíj 100%-ának megfelelő pótdíj megfizetése mellett köthető biztosítás (például vízisí, jetski, sziklamászás, quad).
  • a biztosítás hatályba lépésekor 65. életévét betöltött Biztosított az alapdíj 100%-ának megfelelő pótdíj fizetése ellenében köthet biztosítást, de maximum 90 napra

 

Mikor lép életbe a biztosítás?

A Biztosító kockázatviselése legkorábban a biztosítási díj megfizetését követően azonnal, vagy a Szerződő által meghatározott, későbbi nap 0. órájakor kezdődik és a díjjal kiegyenlített utolsó nap 24. órájáig tart.

 

Hány napon belül és kinek kell bejelenteni a kárigényt?

A káreseményről a K&H Biztosító segítségnyújtási és kárrendezési megbízottját, a Europ Assistance Magyarország Kft.-t a lehető legrövidebb időn belül (de legfeljebb 24 órán belül) tájékoztatni szükséges az alábbi elérhetőségeken:

  • külföldről indított közvetlen hívás esetén: (+36 1) 465 3633
  • belföldről indított hívás esetén „zöldszám”: 06 80 204 972
  • fax: (+36 1) 458 4445

Híváskor legyen kéznél kötvényszáma, mert erre minden esetben szüksége lesz. A kárigényt a hazaérkezést követő 15 napon belül, felelősségbiztosítási kár esetén 30 napon belül a Europ Assistance Magyarország Kft.-nél kell bejelenteni.

 

Néhány jó tanács, hogy mire figyeljen oda, ha esetleg káresemény történik:

  • minden esetben a lehető leghamarabb kérje kárrendezési megbízottunk segítségét
  • ha káreseménnyel vagy betegséggel kapcsolatban vásárol – például gyógyszereket – mindig kérje el és tartsa meg a vásárlásról szóló számlát
  • amennyiben sürgősségi orvosi ellátásra szorul az utazás során, az orvosi leírást, zárójelentést kérje el és tartsa meg
  • a poggyászcímkét mindig tartsa meg, mert a csomagok késése esetén szükséges a címke bemutatása

 

Mikor esedékes a kárkifizetés?

A K&H Biztosító a kártérítést a kárrendezéshez szükséges összes dokumentum beérkezését követő legfeljebb 15 napon belül téríti meg. A kárrendezéshez szükséges dokumentumokról a szerződési feltételekben tájékozódhat.

Menü: